Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Multitronic en CVT ... 8-|

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Precies, het zal best zuiniger en sneller zijn, maar de beleving is compleet weg.

    Ik geniet al van het opschakelen van mijn Benz, terwijl die geen power heeft, maar gewoon dat geluid van 4000 - 6000 toeren en dan die terugval om datzelfde weer te beleven...

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten


      Dus plankgas is CVT kut om mee te rijden qua beleving.

      I know i know, ideale lijn, geen toerenval en heel de reutemeteut, maar ik zou het nooit moeten hebben.
      maar luister nu toch eens! ALS je daar niet mee kan leven, dan zet je hem bij plankgas rijden in tiptronic modus... dan schakelt hij op zoals een gewone automaat.

      jezus

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        Tim, cruise ergens deze zomer eens een stukje cabbie mee

        ik ga je van MT doen houden
        Zie dat ie niet in panne valt he

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          maar luister nu toch eens! ALS je daar niet mee kan leven, dan zet je hem bij plankgas rijden in tiptronic modus... dan schakelt hij op zoals een gewone automaat.

          jezus
          Maar dan is het nut toch helemaal weg?

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Zie dat ie niet in panne valt he
            die bak heeft ons nog nooit in panne laten staan hoor.

            is uiteraard wel juist geupgrade naar 7 lamellen.

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten

              Het is toch veel vetter om pakweg een Cayenne Turbo tegen 300 of hoe hard dat ding ook gaat te horen voorbijknallen dan wanneer hij van 0-100 gaat?
              Ja???

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Maar dan is het nut toch helemaal weg?
                wtf?

                nee, want als je 5min daarna terug rustig wil cruisen, zet je hem in D, en geniet je van de zachtheid van multitronic. Hem in tiptronic zetten bij een sprintje is enkel voor het auditief plezier, verder niets. Maar het kan wel.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                  maar luister nu toch eens! ALS je daar niet mee kan leven, dan zet je hem bij plankgas rijden in tiptronic modus... dan schakelt hij op zoals een gewone automaat.

                  jezus
                  Dan heb je helemaal niets aan het concept CVT, want dan rijd je met een gesimuleerde automaat rond. En geef mij dan maar een echte automaat!

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                    die bak heeft ons nog nooit in panne laten staan hoor.

                    is uiteraard wel juist geupgrade naar 7 lamellen.

                    Die was toch stuk gegaan?

                    Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                    Ja???
                    Ja! Qua sound toch. En om ermee te rijden ook trouwens

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                      wtf?

                      nee, want als je 5min daarna terug rustig wil cruisen, zet je hem in D, en geniet je van de zachtheid van multitronic. Hem in tiptronic zetten bij een sprintje is enkel voor het auditief plezier, verder niets. Maar het kan wel.
                      Ja maar ik wil helemaal niet genieten van die zachtheid, ik wil mijn auto altijd horen opschakelen, ook wanneer ik aan het cruisen ben. En ik wil mijn auto 1 trapje terug horen/voelen schakelen wanneer ik 3/4de gas geef, en niet naar 3/4de toerental zien gaan.

                      Maar goed, dat is ieder voor zich uiteraard. Fiddybeer vindt bijvoorbeeld sound belangrijker dan performance, wat ik dan weer niet begrijp.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        wtf?

                        nee, want als je 5min daarna terug rustig wil cruisen, zet je hem in D, en geniet je van de zachtheid van multitronic.
                        Dus een multitronic in tiptronic stand kan ook al geen zachtheid bieden?

                        Rommel.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                          Ja maar ik wil helemaal niet genieten van die zachtheid, ik wil mijn auto altijd horen opschakelen, ook wanneer ik aan het cruisen ben. En ik wil mijn auto 1 trapje terug horen/voelen schakelen wanneer ik 3/4de gas geef, en niet naar 3/4de toerental zien gaan.

                          Maar goed, dat is ieder voor zich uiteraard. Fiddybeer vindt bijvoorbeeld sound belangrijker dan performance, wat ik dan weer niet begrijp.
                          Dus als jij performance boven sound wilt, moet je CVT pakken, want die is sneller, maar klinkt in jouw ogen minder goed

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            multitronic

                            Rommel.
                            Duhhu, Audi

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                              Dus als jij performance boven sound wilt, moet je CVT pakken, want die is sneller, maar klinkt in jouw ogen minder goed
                              Mja, ik heb dat daar verkeerd verwoord. Ik bedoel: die gast geniet van een 2 liter 6 pitter zonder vermogen, en dat begrijp ik niet.

                              Ik moet power en sound hebben, met een deftige automaat .

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                Die was toch stuk gegaan?
                                Die schokte en had wat lag ja, maar niet 'stuk'. Reed nog hoor, enkel het vertrek vanuit stilstand was fout.

                                Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Dus een multitronic in tiptronic stand kan ook al geen zachtheid bieden?

                                Rommel.

                                ?

                                schakelt ook dan zachter dan gelijk welke automaat.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Duhhu, Audi
                                  toch maar mooi het enige merk van de 3 dat het aan een dikke zescilinder weet te koppelen

                                  ok, niet altijd even betrouwbaar
                                  maar als het werkt, is het ongekend comfort.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                                    Mja, ik heb dat daar verkeerd verwoord. Ik bedoel: die gast geniet van een 2 liter 6 pitter zonder vermogen, en dat begrijp ik niet.

                                    Ik moet power en sound hebben, met een deftige automaat .
                                    *denkt aan wagenpark RRD*
                                    - BMW: geen automaat
                                    - Benz: geen power

                                    *kijkt naar RRD's avatar
                                    - M5: geen automaat

                                    Consequentie gaat ver

                                    Comment


                                    • #78
                                      Allez buhh eigenlijk.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        toch maar mooi het enige merk van de 3 dat het aan een dikke zescilinder weet te koppelen

                                        ok, niet altijd even betrouwbaar
                                        maar als het werkt, is het ongekend comfort.
                                        Wilt koppelen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Wilt koppelen.
                                          interpretatie

                                          Comment

                                          Working...
                                          X